П`ятниця, 26.04.2024, 17:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів 13

Шкільний психолог

"Якщо бажаєш щоб світ змінився,- сам стань цією зміною"

                 

Тіщенко Юлія Іванівна

Практичний психолог та соціальний педагог ЗОШ №13
 

Мета діяльності:

            Організація психологічного супроводу готовності до навчання у школі учнів перших класів та майбутніх першокласників; адаптації учнів п'ятих класів до середньої ланки школи.

Завдання діяльності:

вивчення особливостей та рівня психологічної готовності до навчання у школі учнів перших класів за допомогою групової та індивідуальної (виключно за замовленням вчителів, батьків, адміністрації) психодіагностики; консультативна допомога учням, батькам та вчителям у разі психологічних проблем, пов'язаних з неготовністю до навчання у школі, дезадаптацією;

вивчення за допомогою спостереження та психодіагностичного інструментарію адаптаційного періоду учнів 5-х класів та їх проблем, пов'язаних з навчанням та вихованням, надання психологічної підтримки та допомоги у індивідуальному і груповому порядку; консультативна допомога учням, батькам та вчителям з проблемних питань адаптаційного періоду.


Графік роботи
 
Дні тижня Інтервал робочого часу
Понеділок 8.00-16.30
 
Вівторок 8.00-16.3
Середа 8.00-16.3
Четвер
 Методичний день
Робота з документацією
П'ятниця 8.00-16.30

 
Обідня перерва 12.00-12.30  


Річний план роботи практичного психолога на 2017/18 н.р. Переглянути

Річний план роботи педагога соціального на 2017/18 н.р Переглянути.

Анкета для учнів 6 класів

Протидія торгівлі людьми.Переглянути

Рекомендації для вчителів."Профілактика суїцидальної поведінки в школі"Переглянути.

Рекомендації батькам щодо профілактики посттравматичних стресових розладів у дітей

Скачати

Педрада на тему "Сприятливого психологічного клімату в умовах надзвичайних ситуацій у суспільстві"

1."Буклет "Як контролювати негативні емоції

2.Відео - мультфільм.

3.Відео. Дивитись.

Як допомогти дітям пережити лихо:

поради для учителів

Як учитель, ви можете зробити дуже багато для того, щоб заспокоїти своїх учнів і допомогти їм розібратися зі своїми думками та почуттями стосовно катастрофи та її впливу на родини і громади. Постійний та регулярний контакт з вчителями та друзями допоможе дітям відновити відчуття безпеки. У такі часи ваша відданість, співчуття та навички стають особливо важливими та потрібними!

Не жалійте часу та зусиль для того, щоб допомогти іншим. Спілкуйтеся з колегами та керівництвом школи, діліться досвідом, страхами та проблемами – у такий спосіб ви зможете підтримати одне одного. Саме так можна привести до ладу власні думки та переживання і підготуватися до питань учнів.

1. Варто говорити про подію в стінах школи. Не завжди корисно радити дітям “просто забути про це”. Вислухайте те, що говорять учні, проаналізуйте їхні відчуття та досвід. Обговоріть з ними деякі почуття та думки, що цілком природно виникають у них за цих обставин.

2. Завжди будьте готові до діалогу зі своїми учнями – вони повинні знати, що ви готові їх вислухати.

3. Взаємна підтримка ровесників надзвичайно важлива: створюйте можливості для того, щоб учні могли грати і працювати разом.

4. Переконуйте учнів, особливо учнів молодших класів, у тому що ваше завдання – перетворити школуна максимально безпечне для них місце, і що їхні батьки чи опікуни зроблять усе можливе, щоб вони почувалися у безпеці.

5. Будьте готові до непростих запитань: Наприклад, “Чому?” (Людині важко зрозуміти масове знищення чи руйнування – покажіть, що ви це також не приймаєте, і спробуйте надати чітке пояснення зрозумілою мовою); “Чи все буде добре?” (НЕ давайте неправдивих обіцянок чи марних надій, але розкажіть учням, що різноманітні рятувальні організації, міністерства та відомства, військові та поліція роблять усе можливе для відновлення міру та порядку).

6. Підтримуйте учнів у формуванні позитивних методів подолання стресу та страху, а також допоможіть їм обрати найкращі стратегії для тієї чи іншої ситуації. В першу чергу з’ясуйте, які саме методи і стратегії уже допомагали їм долати свої страхи чи переживанняу минулому.

7. Відновіть відчуття “нормальності”: Будьте спокійні і зважені, заспокойте дітей і спробуйте максимально швидко повернутися до повсякденної рутини. У цьому вам допоможуть звичайні розмови – обговорення домашнього завдання і т.п., але при цьому уникайте додаткового тиску на дітей. Будь-яка поведінка, що може зашкодити іншим чи відволікати їх, є неприпустимою, однак пам’ятайте, що для такого поводження можуть бути певні причини.

8. Оголосіть хвилину мовчання, наприклад, на початку уроку. Поясніть дітям, що цим ми вшановуємо загиблих і постраждалих.

9. Зберіть максимум інформації про системи переадресації для дітей, що можуть потребувати додаткової допомоги і підтримки. Такі послуги можуть надаватися як на базі школи, так і спеціалістами державних установ і професійних організацій. Якщо в одного з учнів спостерігаються серйозні проблеми, які не зникають з плином часу, таку дитину варто спрямувати на отримання спеціалізованої допомоги.

10. Не забувайте піклуватися про себе – бережіть власне емоційне та фізичне здоров’я. Адже тільки здоровий вчитель зможе підтримати та допомогти своїм учням. Діти, які бачать навколо себе впевнених, спокійних та бадьорих дорослих, швидше повертаються у норму. 

Приклади стратегій для зменшення стресу

Психологічні, емоційні й особисті

• Контролюйте себе. Відчувайте ознаки стресу і реагуйте на них, щоб запобігти погіршенню стресового стану.

• Зосереджуйтеся на конкретних питаннях, на тому, що можна змінити. Не зупиняйтеся на серйозніших проблемах, які перебувають поза межами вашого контролю.

• Плануйте реалістичні очікування від себе.

• Робіть те, що ви любите: читайте книги, слухайте музику, грайте в ігри, приділяйте час своєму хобі.

• Практикуйте методики релаксації, такі як медитація та йога.

• Не забудьте приділяти увагу своєму повсякденному життю і сім’ї.

• Пам’ятайте про своє почуття гумору.

• Підтримуйте здоровий баланс між серйозними і радісними справами.

• Беріть участь у релігійних чи духовних практиках, що відповідають Вашим інтересам.

Фізичні

• Тримайте своє тіло в гарній формі, пам’ятайте про тренування.

• Виділяйте побільше часу для сну.

• Їжте регулярно, споживайте здорову їжу.

• Обмежте вживання алкоголю і тютюну.

Соціальні

• Підтримуйте гарну соціальну комунікацію: залишайтеся на зв’язку із сім’єю та друзями.

• Залишайтеся соціально активними: якісно проводьте час з друзями та родиною.

• Діліться своїми почуттями з колегами, друзями або родиною.

• Повідомляйте про свої потреби іншим людям.

• Надавайте підтримку іншим людям і показуйте, що Ви дбаєте про них.

Пов’язані з роботою

• Зверніться до свого керівника, якщо Вам потрібна допомога.

• Попросіть чітких посадових інструкцій, щоб знати, чого від Вас очікують.

• Спробуйте урізноманітнити свою роботу, щоб не робити те саме весь час.

• Будьте готові до важких періодів у роботі.

• Зробіть перерву, коли це необхідно.

• Створіть систему підтримки колег.

• Не працюйте більше годин, ніж потрібно.

• Проведіть час з колегами для якісного відпочинку.

Підтримка, яку можуть надати керівники та лідери команд

• Будьте постійно доступні для допомоги у надзвичайних ситуаціях.

• Проводьте регулярні зустрічі для забезпечення управління та підтримки.

• Забезпечте супервізію і нарощування потенціалу.

• Забезпечте помічників чіткими описами їхніх посадових обов’язків, ролей, зон відповідальності та очікувань.

• Заохочуйте та підтримуйте своїх помічників.

• Поважайте конфіденційність, щоб люди могли почуватися в безпеці й звертатися по допомогу.

• Створіть середовище, в якому помічники могли б обговорювати свої проблеми відкрито, не боячись наслідків.

• Наголошуйте на необхідності самодопомоги.

• Звертайтеся до помічників за професійною допомогою, якщо це необхідно.

Роздатковий матеріал.

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Міні-чат
200
Важливо